måndag 25 mars 2013

LGR-gänget har vårkänslor

Nu när skidsäsongen definitivt är över fylls Gnosjös gator allt oftare av joggare och löpare.
Främst bland dessa är naturligtvis LGR-gängets innersta krets, men även många andra tycks fyllda av vårkänslor nu när snön smälter bort.
Söndageseftermiddagen slog nog ett inofficellt rekord när det gäller antalet motionärer utkomna i Gnosjö-kvarteren. Överallt syntes färgglada löpare studsa omkring.

LGR-gänget var utkommenderade på långpass av Daniel, en uppmaning som flera av oss åtlydde.

Andreas avstod, men hade å andra sidan klarat av GGÅG-rundan dagen innan.
För den oinvigde översätts denna mytiska bokstavskombination med Gnosjö-Götarp-Åsenhöga-Gnosjö.
Vassa löpare klarar detta den  under timman, bra löpare runt 1,10, goda motionärer på 1,16 ......

Men åter till Söndagen:
En pigg kvartett startade från Flintgatan vid 16.00.
Bolmgren attackerade direkt, strax bakom sågs Mattias Lundell, tätt följd av Daniel P och Nilenfors.
Vi sprang LGR-rundan baklänges, och varvade efter bra precis 46 minuter.
Vid vändningen väntade Michael Holmgren och Håkan Hägg.
Dom anslöt och tempot drevs upp någon procent avstartsnabbe Holmgren.

Nu sprang vi LGR åt "rätt håll", och snart hade Bolmgren o Lundell återtagit initiativet.
Det ena rycket efter det andra slet sönder startfältet.
Vid "Gnox" - med ca 3 kilometer kvar - . gick emellertid den taktiske Hägg till attack.
Han förlängde steget och såg pigg ut en bra stund.
Men det höll som vanligt inte ända in i mål, redan vid Second Hand fick han släppa några meter.
Men tack vara Håkans initiativ klockade vi 45 minuter på andra varvet.
Det kanske inte är några sprint-tider direkt, men ändå ok för att var ett långpass.

Solen sken över oss när vi en efter en gick i mål vid Cykelbommen på Flintgatan.
Där delades våra drickaflaskor broderligt (vilket betyder att TB snodde Nilenfors dricka).
Michael hade inte varit så väldigt dragvillig idag, vilket förklarades med att:
- Jag har haft lite ont i vänster lår, måste bara stretcha lite innan jag går hem.
Här ser man ett skolexempel på hur man avslutar ett träningspass.


Epilog:
På lunchen dagen efter (dvs idag måndag), meddelade Daniel att han inte sovit på hela natten.
Kroppen var i totalt uppror efter långpasset.
- Ja, det kan jag säga, sa Daniel,  att en värre natt vet jag inte när jag upplevde.  Kanske har jag sovit en kvart. Högst!.   Jag har har svettats o frusit om vartannat, haft svåra host-attacker och känt mig mycket yr o konstig.   Träningsvärk har jag också så jag knappt kom ur sängen. Det ska bli skönt med Påskledigt så jag får åka ner till Gullbranna o vila upp mig. Då ska jag minsann bara fika hela tiden.



För övrigt meddelas att Elit-Henrik är på besök i Åsenhöga. Säkert väntar något trevligt träningspass med honom närmaste dagarna.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar