söndag 2 juni 2013

Stockholm marathon 2013.

 
Några kommentarer efter Stockholm Marathon 2013:
 
Först o främst ett STORT GRATTIS !!! till Josefin Ambjörnsson, vår lokala löparstjärna som knep ett brons i Marathon-SM för damer. 
Fantastiskt starkt !! Läs gärna hennes egen blogg för mer info.
 
 
Men minst lika viktiga är ju LGR-gängets kämpar:
Guldet i Gnosjökampen gick till den numera någorlunda vältränade Thomas Linder. Tack vare sitt strukturerade träningsprogram kunde han vara nöjdast på den efterföljande middagen.
-Känns det bra Thomas?, frågade jag på telefon.
- Höddudu, jag hinner inte prata med dig just nu , måste äääääta, svarade TL. Men så mycket kan jag säga, att detta var lite värre än jag trodde, hujedamig..
 
 
 
Silvret kneps av Daniel Petersson.
-Jodå, det känns bra att ha varit starkare än Nilenfors för en gångs skull, säger Daniel.
Jag kan viserligen varken gå eller sitta, men annars känns det bra, fortsätter DP.
 
 
Men vad hände med Thomas Nilenfors... ? För andra gången i rad fick den normalt starke TN stiga av ett lopp.
-Jo, jag måste tyvärr bekräfta att benen tog tvärslut efter 27 kilometer. Jag fann det då för klokast att stiga åt sidan för att inte hindra bakifrån kommande löpare, meddelar gentlemannen Nilenfors.
 
-Men hur kommer detta sig, undrar vi nyfiket.
-Ja, det är nog så att min satsning på så kallad "köldträning" inte riktigt varit rätt taktik. 
Jag har ju genomfört 90 % av min träning på vintern, företrädesvis i tjugo minusgrader eller kallare. Nu när både Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon blev så varma så blev kroppen helt enkelt svårt chockad av omställningen. Någon annan förklaring kan jag inte se.
-Men Thomas, du kommer väl tillbaka med förnyade krafter till kommande lopp?
-Det kan du skriva upp, och skriv gärna på bloggen att det här var det sista loppet jag bröt i hela min karriär. Jag lovar att träna mer allsidigt för att även klara sommartemperaturer framöver.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar