fredag 21 augusti 2015

Nöjda efter bra körning


-Hej Isak, idag ska jag köra Gnosjö Kyrka - Anderstorp tur o retur. Men du får inte följa med.
-Nähä... varför inte det? Jag ska ju ändå ut o åka ikväll.
-Nä, idag vill jag göra en test var jag står, så då får vi inte hjälpas åt att dra. Man måste göra jobbet själv.
-Ok, fattar, men om jag lovar att ligga bakom dig då, eller låångt framför?
-Ja, då är det okey, häng med.

Sagt o gjort.
Två gubbar stakade iväg mot Atorp i god (ansträngande) fart. Vid vändningen gjorde Thomas en akrobatisk övning och fick ett litet försprång hemåt.
Detta hämtade den starke Isak emellertid enkelt igen och sida vid sida körde vi på tillbaka mot Gnosjö.

En riktigt bra tid registrerades och två nöjda åkare vilade upp sig på gräsmattan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar