söndag 3 januari 2016

Träning o tävlingar


Damerna först:
Mia Engvall fick kliva upp på pallen för första gången i sin löparkarriär.
Sylvesterloppet i Anderstorp på Nyårsafton blir ett minne för Mia som halkade runt de 10 km på fina 46,48.
Grattis Mia, träningsfliten ger resultat!  
Här en träningsbild på Mia med sin kompis Monica H.




Men var höll Gnosjöfolket till i övrigt.. tur att Mia satte Gnosjö på resultatlistan..

På tal om Sylvesterlopp så kom Götarpsbördige Linus Hultegård 2:a i Göteborgs motsvarighet på årets sista dag.
Stort grattis även till vindsnabbe Linus som inom kort dessutom tar sin Läkarexamen.

Undertecknad, och många fler, gjorde ett kort framträdande på Annandagens lokaltävling i bordtennis (i "Fabriken").
Lyckades ta en match, men fick sedan rejält däng av  en ung grabb vid namn Simon Söderlund.
Ingen man direkt kände igen trots bekant efternamn.
Efteråt kom arrangörerna Daniel P och Michael H fram till mig med ett snett leende:
- Vet du vem du just fick stryk av?
- Nä, men han var ganska bra..
- Kan man nog säga ja, bäst i Sverige bland juniorer 17 år och 10:a i Europa....
En hedersam förlust med andra ord.
Tävlingen besöktes av Simon och hans tränare, dom hade tydligen bekanta i Gnosjö.
Dessa två möttes sedan i finalen som Simon naturligtvis sopade hem med sin blixtsnabba spelstil.
Om Simon tog det avgörande steget till finalen i sin match mot TB, så var hans tränare tvungen att besegra en annan svårslagen bt-spelare.
Michael Holmgren till vänster, tränaren till höger (tyvärr har jag inte lagt hans namn på minnet).
-Ja, säger Michael, hade det inte varit för min ständigt ömmande vadmuskel (den som sitter nedanför knät), ja då vete hundan om jag inte tagit mig ända till final..




I juniorklassen stod det mellan tre aktiva grabbar, finalbild nedan:



Nu har ju emellertid vintern kommit och skidorna är framplockade ut förrådet.
Sven har fått till åkbara spår uppe i Töllstorp trots den ringa snömängden.
På banan har vi bland annat sett
Ingemar "jag kör tills jag mår illa" Karlsson
Jakob Johansson (som ska köra sitt första "Öppet Spår" i år)
Henrik Alm (hyfsad skidåkare)
TB
Harald Hermansson med dotter.
Peter Gustavsson (en annan hyfsad skidåkare)
(F.d.) Pastor Henrysson
m fl    m fl





1 kommentar:

  1. Angående Sylvesterloppet så fanns det ytterliggare 1GFK dam på resultatlistan, men jag undrar oxå var alla herrar höll hus? Mycket trevligt lopp i övrigt.

    SvaraRadera