söndag 20 november 2016

Rullskide-Söndag


På Söndagen hade det kallats till 8 varv i högt tempo på rullskidbanan.
Men se, en så oansenlig liten träning räcker inte för alla.
Nej, några timmar tidigare for Thomas B och Daniel P iväg på en långtur i det behagliga vädret.
Daniel hade värmt upp lite innan med sina gummiband:

 
Egentligen var planen en väldigt lång runda, ner mot Villstad, men ett stavbrott för TB (som tur var gick det att laga hjälpligt) och ett smärre energitapp hos DP gjorde att vi kortade av något.
Vid motorbanan stötte vi på en AOK:are, vet inte vad dom gör ute vid denna årstiden.
När vi sedan lämnade honom åt sitt öde och spurtade in mot Gnosjö hade vi samlat ihop dryga 4 mil, en bra träning.

Kort därpå upp till Rullskidbanan.
8 varv.
Henrik imponerade med att på riktigt tröga rullskidor grusa alla andras förhoppningar om att kunna följa (vi andra hade ju lättare rullmotstånd).
Isak försökte tappert följa Henrik, men gick in i väggen redan efter halvannat varv.
När jag på mina lättrullade hade kört 7 varv som kom Henrik samtidigt i mål på sitt 8:e.
Jag kan som tur var skylla på att Daniel kört livet ur mig, samt en blåsa i höger hand, modell större.
Isak nånstans mellan mig o Henrik och Sara strax bakom.

På banan syntes även en trojka med diverse löst folk, dialekten antydde att dom kom från kommunens södra delar (läs: Kulltorp).
Trots att det nu var rullskidor som gällde så hade dom ställt fram sina nyinköpta vallor i boden, fråga mig inte varför. Kanske ville dom bara imponera och skrämma oss inför vintern.


Vi tittade lite undrande på dom men lät dom vara ifred. Dom har lite sämre skidförstånd dom där sydlänningarna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar