måndag 4 oktober 2010

Håkan och Daniel i bitter pers-strid



Följande dialog utspelade sig på söndags-kvällen mellan Daniel P och Håkan Hägg:

H: Hej Daniel, jag hörde du slog pers igår.

D: Yesss!! 42,12, det klart bästa jag gjort på LGR-rundan. Grymt vad stark jag är just nu

H: Kul, själv gjorde jag detsamma idag. 2 sekunder bättre än du faktiskt.
Alltså 42,10. Man är ju lite starkare när det gäller..

D: Jo jo, men Göran sa att du stannat klockan minst 5 sekunder, kanske 10, när du vinkade åt en kompis. Det är ju direkt fusk, klockdoping vill jag kalla det!!

H: Sa han det! Han lovade ju hålla tyst..men det var ABSOLUT INTE 10 sekunder, högst en eller en och en halv. Bara liksom så här..pip..pip..jättesnabbt bara..

D: Så du menar på fullt allvar att du har sprungit fortare än mig då, det är inte möjligt..?.. Bolmgren (som ju kan sånt här) har sagt till mig att du aldrig skulle slå mig om det verkligen gällde. Han vet hur snabb jag är nu.

H: Han bara snackar. Jag gjorde ett urstarkt lopp, det gick bara fortare o fortare för varje kilometer. Fråga Göran. Du vet han med mitellan.

D: Urstark..du..det där tror jag vad jag vill om, själv såg jag både stjärnor o traktorer på slutet. Så ärlig kan jag vara att jag erkänner det.

H: Jag såg bara Görans rygg, han drog mig på ett föredömligt sätt. Dessutom bedömer jag att jag hade väldig nytta av brunns-intervallen från Gullbranna-lägret i våras.
Du vet den där stegintervallen som ni andra inte pallade.. upp, ner upp, ner upp, ner, det där gjorde susen ska du veta.

D: Ja, där ser du, det är MIN förstjänst att du är så snabb nu. Det var ju JAG som ordnade hela lägret. Men vänta bara, om någon vecka ska jag engagera Bolmgren för att tävla runt LGR. Det kommer att bli den blodigaste uppgörelse som Gnosjö sett sedan Christer Park slutade träna.
Bolmgren har lovat att strunta i alla sina löjliga bensmärtor o dra på allt vad han orkar. OM han orkar alltså, det var ju såååååå nära att jag tog hans skalp på Lidingö-loppet, jag vill ha REVANCH!

H: Nåja, nu ska du nog inte ta ut några segrar i förskott här, under 42 minuter går du aldrig.

Ja, så där höll dom på hela kvällen...det blev inte många plåtbitar gjorda där inte.
Typiskt LGR-gnabb.
Den som lever får se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar