onsdag 12 oktober 2011

Tisdag kväll, diverse träning

Kort rapport från tisdag-kvällen:

Ett helt gäng rullskidåkare mötte upp vid Vinkåsen för backträning.
Hillerstorps stoltheter Kallin och Hermansson fanns med för första gången och
visade att takterna sitter i.
Harald har ju sagt att det nu (efter 30 vasalopp) inte skulle bli några fler, men vi tror det när vi ser det..
På frågan hur han ser på Vasaloppet 2012 svarade Harald:
- Tja, jag gillar ju skidåkning så mycket. Även om jag inte ska åka så kommer jag ju att träna lika mycket i alla fall.
Så då kanske jag lika gärna kan anmäla mig..
Så talar en sann entusiast!

Kvarnsund ser oroväckande stark ut i backen. Men han har tränat flitigt, så det är välförtjänt att han ofta är först upp.
Här ser vi Lars på en vinterbild från Idre.



Just hemkommen från träningen så ringde Andreas.
Han var riktigt nöjd med dagens LGR.
Idag hade han känt sig riktigt stark och fick till ett lopp i 4,32-tempo.
Vi kunde ju ana att något var på gång härom veckan när han startade riktigt snabbt vid en träning. Denna gången höll han ihop det riktigt bra och klockade sig i mål på ca 43,50.
Mannen som aldrig glömmer den magiska dagen då han blev löpare syns här blicka fram mot framtida stordåd..


Vi bestämde bums att jag måste få utmana honom snart! Troligen blir det en LGR direkt efter jobbet fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar