söndag 16 oktober 2011

Utmaningen!

Andreas presterade som sagt en fin LGR-löpning i veckan, en utmaning bestämdes redan till fredag-kvällen.
Perfekta förhållanden. Lite kylig och fin krispig luft, precis så där man vill ha det en höstdag.
Själv kände jag mig laddad, men osäker. Har inte sprungit LGR på evigheter nu.

På Rönngatan mötte ett välkomponerat gäng upp (men vi sknade Göran), och vi kom iväg riktigt fint.
Alla visade direkt att man var "på g" denna dag.

Höstlöv och barr under fötterna på cykelbanorna förhöjde löpkänslan, och strax kom en o annan fartökning för att testa kamraterna..
Bolmgren drog upp för "Automatsvarvnings-backen", men Daniel, Hägg o Nilenfors hämtade in vid Kalset-kurvan.
Vid Gårö-backen grupperades emellertid gänget i 3 par.
Håkan o Thomas B fick en liten lucka till Daniel o Nilenfors, som i sin tur såg Holmgren o Mattias strax bakom sig.

Jag tittade lite oroligt på Håkan när han sträckte ut steget framför ICA, men vi hjälptes åt ända in i mål, nytt pers för Håkan med 41,50!!


Strax efter Daniel o TN med 42,20, och några sekunder bakom kom Michael o Mattias.

Det var ett gäng nöjda gubbar som pustade ut på Michaels trappa.
Thomas N och Mattias kan ju mycket snabbare än så, vi tackar dom för fin coachning!


På lördagen sprang sedan AP, TB och TN LGR+ i fint tempo, särskilt slutforceringen var stark.
Jag hörde Nilenfors viska till Andreas... "kom igen , vi ger allt nu på slutet.." när dom jagade mig i ICA-backen!

Söndag:
Stor rullskide-träff vid Kyrkan 1700. Farthållare utsedda enligt sms...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar