måndag 16 september 2013

Diverse noteringar

Andreas Pettersson blev som väntat bäste Gnosjöbo på Stockholms halvmarathon.
Det var dock ytterst nära att sluta annorlunda emedan såväl en pigg Mikael Hellström som en trilskande Baja-Maja utgjorde hot mot Andreas.
Båda (alltså Andreas och Mikael, inte Baja-Maja) gick i mål på 1,41.

Andreas kommenterar:
-Jodå, det ska jag säga dig Thomas, att hade det inte varit för att jag blev inlåst i en trilskande Baja-Maja, och på så sätt förlorade tid i starten, så hade jag LÄTT gått under 1,40 vilket ju var mitt mål.
Nu blev det onödigt spännande i kampen mot Michael, men det bjuder jag på, jag hade ändå full koll på läget hela tiden.
Segermarginalen skrevs till 5 sekunder..

Förutom dessa båda kombatanter fanns ytterligare två ortsbor i tävlingen.
Monica Hellström sparrade sin syster till en bra tid, även om Monika naturligtvis normalt springer ännu fortare.
Jan-Olof Bengtsson visade återigen att han är en pålitlig långtradare med ca två o tjugo.


S
öndag kväll:
GFK-träning med god uppslutning.
Tyvärr kunde jag själv inte vara med så jag får bara rapportera vad jag hört ryktas om:

Sykora åkte fortfarande runt på sina supertröga Everest-rullskidor.
-Man blir mycket schtark i armarna med dessa, försäkrar Markus.  Bolmgren har talat om för mig att man måste vara riktig schtark om man ska beschegra honom och de andra GFK:arna i Vasaloppet.  Så nu tänker jag göra allt jag kan för att vara först till det Hökberget. Och där ska jag dricka mycket blå bärs-soppa så att jag inte kroknar på schlutet.

Mikael Larsson tycker vi borde skaffa nya mössor till skid-dressen.
-Ja, ni håller väl med om att dom gamla är på tok för stora, undrar Mikael. Så fort jag blir lite svettig i pannan så åker ju mössan ner över både öron o ögon, inte bra. Som buss-chaufför vet jag hur viktigt det är med god sikt!
-Kunde vi inte införskaffa några pannband också, tyckte Marina.
-Pannband! Tycker du jag ska ha pannband ? frågade Mikael, lätt irriterad. Det går väl an för en kvinna med böljande hårsvall, men tänk ett steg längre, tack.

Christer beslöt att införskaffa prover av såväl mössor som pannband.
Allt för att de olikskapta huvudena skulle erbjudas bekväm uppvärmning.


.


 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar