söndag 16 februari 2014

Fortsatta framgångar för Karlssons och GFK


Vi har vetat att det skulle komma förr eller senare....den stora triumfen!
Ingemar Karlsson segrade i Huskvarna Ski Marathon!
Nu var det måhända inte inte i klassen H21 elit, men i klassen HM15km tog Ingemar en strålande överlägsen seger, ende åkare under timman i de svåra förutsättningar som rådde.

Här ser vi Ingemar vila ut efter välförtjänt seger:


-Jodå, säger Ingemar, det var väl egentligen ingen som hade nåt att sätta emot när jag ryckte i en tuff slakmota. Jag pressade kroppen till det yttersta och fick en lucka som Blomquist säkert skulle kommenterat med "-Härligt" om jag varit i TV.   Jag har väntat länge på denna triumf, skönt att jag äntligen fick visa vad jag går för det verkligen gäller. Det blir nog så nu att jag avstår Vasaloppet, vill liksom inte solka ner statistiken.

I samma tävling kom dottern Sara tvåa, och de duktiga skidtjejerna Petra S och Sofie H gjorde likaså förnämliga insatser.
Sara gick ut hårt och ledde länge, men efter att "ha sett stjärnor" fick hon slå av på farten lite och nöja sig med andraplatsen.

Sara efter målgång på långa banan:

 
Petra och Sofie nöjda efter fina tider i 15-km-loppet:
 


Jag har tyvärr inte haft tid att blogga om Lövhultsloppet, där presterades emellertid bra av bl a Isak, Samuel och Johan P (uppseedning till femman..).

Evertsbergsrännet besöktes av Stefan Bjällsjö, han gjorde en fin tid som bådar gott inför Vasaloppet.

Idag Söndag kördes dessutom Åkulla Ski Marathon, Sveriges sydligaste långlopp.
Utförligare rapport kommer, men redan nu vill jag nämna att GFK representerades av Torgny, Isak, Samuel och Julia. Alla körde bra i det svårbemästrade blidvädret.
Kanske Samuel ska ha en extra stjärna i kanten, ett starkt lopp från hans sida. Och Isak var bara dryga minuten bakom Torgny..
Det sägs att även Runum var på plats, men att han vallat bort sig denna gång..

Avslutar dagens inlägg med att påminna om Åkes kallelse till Vasalopps-träff.
Hoppas alla fått Åkes mail, vi träffas 20/2 kl 18.00 i GFK-stugan (gäller deltagare i "stora Vasaloppet").

Nu gäller det att hålla i träningen även om förutsättningarna inte är de bästa.
Det är dock fullt åkbart i Anderstorp och Tranemo.
I nödfall får vi ta fram rullskidorna igen, eller köra styrketräning efter bästa förmåga.
Våra fantastiska framgångar i OS inspirerar, så hääääääääng iiiiiiiiiiiiiiii !!!


 .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar