måndag 23 juni 2014

Gullbrannaloppet 2014 4,7 km snabbtempo!


På midsommardagen bullades det som vanligt upp fika i den Petterssonska husvagnen i Gullbranna.
Vädret var lite småruggigt, men i Andreas o Sofias husvagn var det gemytligt kring jordgubbstårtan.

-Perfekt, utbrast Thomas. Med ett par rejäla bullar, några Ballerinakex och en stadig bit smetig jordgubbstårta blir jag oslagbar om en halvtimma..

Och tänk, priceis så blev det.
TB kom iväg bra, men hade Andreas flåsande i ryggen halva loppet.
Efter ca 2 kilometer blev Andreas andhämtning allt tyngre och plötsligt hörde jag honom ropa:
-Jag släpper några steg nu! Jag skulle ätit mera tårta..!!
Finns det några ljuvligare ord att höra när man själv är rejält trött.... !?

Strax bakom Andras lurade ny-snabbe Göran, Monica Hellström och Hugo Bolmgren m. fl.
Här ser vi några bilder på bekanta LGR:are:








Jag har lite dålig koll på vilka ortsbor i övrigt som deltog, det tycks inte finnas några resultatlistor att hitta på nätet.
Monika sprang starkt som vanligt men hade en snabb Hillerstorpstjej före sig. Om namn o foto finns så får ni gärna maila över det till mig.
Jag tror även att någon kille som jobbar på Gårö plåt sprang bra.
Vill dock inte skriva för mycket om det eftersom han var lite starkare än jag i spurten.. :)

Gullbrannaloppet är ett härligt lopp.
Kort, intensivt och jobbigt, men kul!
Hoppas på fler LGR:are nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar