tisdag 15 september 2015

Måndagsgänget på irrfärder

Måndagar är en populär träningsdag, i varje fall för dom som inte kört så hårt på helgen..
Löpningen har sitt gäng, rullskidåkarna sitt.

Igår syntes en tjusig samling fara förbi Hyltan, blev sålunda avporträtterade av paparazzin Isak Nilsson.
I ledningen vid mjölkbordspasseringen syns - som vanligt - Janne Karlsson, och den skarpsynte kan i kön  urskilja Jonas Sigvardsson, Jonas Nydén, Ingemar Karlsson, Lasse Stenholm samt i grön T-shirt Mikael Larsson.



- Mikael, ni tycks verkligen vara på gång med träning i er familj just nu. Jag har haft nöjet att springa med din son ett par gånger och du syns ju allt oftare ute på rullskidor. Vadan detta ?
- Det ska jag säga dig Bolmgren, att nu sitter ingen säker i sadeln längre. Grabben kommer att göra rent hus på Lidingöloppet nästa vecka, och när vi kommer till Berga by i Mars kommer jag att vara i mitt livs form! Mitt mål är att blanda mig i tätstriden i GFK, och när jag bestämt mig för något så...
- Det låter intressant Mikael, bedömer du att din styrka ligger i uppförs- eller nedförsbackarna?
- Tja, hittills går det snabbast utför, men jag räknar iskallt med att vår nya rullskidsbana ska hjälpa mig att bli stark uppför också. Den invigs för övrigt nu till helgen.
- Det låter utmärkt Mikael, lycka till med träningen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar