fredag 2 oktober 2015


Jag måste erkänna att bloggnings-inspirationen varit sämre på senare tid.
Ni vet alla att vi drabbats av tråkiga händelser.
Vår vän Åke har gått bort, och Niclas ligger svårt skadad på sjukhus.
Att då rapportera om resultat och andra begivenheter har inte känts så jätteviktigt.

Åke var en av de flitigaste läsarna av min blogg. Ofta ringde han och kommenterade mina små inlägg, och jag tror han tyckte det var roligt att läsa lite om vad vi andra i GFK höll på med.
Att intressera sig för andras aktiviteter och resultat var en av Åkes många fina egenskaper.
GFK och vi alla har förlorat en god och engagerad vän.

Åke var en sann föreningsmänniska, och i GFK tog han i många år stort ansvar för vår Vasaloppsresa, alltid perfekt organiserad.
Här ser vi Åke framför bygdegården i Våmhus, och på den undre bilden då han och vi hejade på dottern Marina vid Swiss Alpine Marathon 2014.







På hemväg från Lidingöloppet var vi några som stannade till i Linköping för att hälsa på Niclas Nordenström.
Jag tänker inte gå in på medicinska redogörelser, hur det går med Niclas kan bara framtiden visa.
Vi får hoppas på en successiv förbättring och att den vård och träning som görs kan hjälpa honom framåt. Om en tid kommer Niclas att flyttas till Jönköping för vidare rehabilitering.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar