torsdag 13 maj 2010

Finputsning och medicinering



Göteborgsvarvet närmar sig.

Detta märks nu tydligast genom att flera LGRare är i god form, men också genom att andra ligger farligt nära (eller över) smärt-tröskeln.

Smärtast av alla är broder Daniel, som visade fint löpsteg på löpbandet hemma hos TB. 12st 2-minuters upprepningar i 3,50-tempo utan problem.

Följande sms-dialog utspelade sig idag mellan Andreas och TB:

Andreas:
- Ett års träning förgäves, hälsenan kaputt.

Thomas:
- Jag deppar också. Baklåret vill inte bli bra, trots att jag bara sprungit 5 mil sista dagarna.

Andreas:
- Vad gör vi..?

Thomas:
- Jag har just testat följande: Rör ihop 1 dl Tigerbalsam med 1 dl Zon-salva. Gnid in hälften på benet och svälj resten utblandat i Trocadero. Jossan sa att det funkar skitbra. Ska vi hålla undan för Daniel gäller det att inte mesa.

Andreas:
- Du tänker precis som jag, så gör vi. Du tror väl inte det ger utslag i doping-kollen?

Thomas:
- Nädå, jag hade samma grej vid Ludd-mila i Ludvika, inget märkte nåt. Och jämfört med det där som Göran går på är det ju rena vällingen.

Andreas:
- Ok. Då testar vi det. Surt sa räven.

Ja, så där kan det gå till i LGR-gänget. Vi hjälper o stöttar varandra på olika sätt.

2 kommentarer:

  1. Fattar ni inte att Jossan driver med er...

    SvaraRadera
  2. Bara fem mil de senaste dagarna..

    SvaraRadera