måndag 4 april 2011

Formrapport från Erik. Alla Thomasar frånvarande.

Rapport från senaste dagarnas träning:

Häromdagen gjorde Erik sin första allvarligt menade testrunda runt LGR.
Efter att den inflyttade Erik följt oss några gånger i hälarna så hittar han nu själv runt banan, hans respektingivande 40,30 tyder på att han inte tagit många felsteg.


I söndags hade återigen hela 10 löpare hörsammat Daniels kallelse.
Själv befann jag mig på hemväg från Stockholm, men plötsligt vid Skillingaryd insåg jag att det fanns en liten möjlighet att från bilen få en skymt av mina löparvänner innan deras målgång.
Förutsatt att dom sprungit 2 varv..
Hade starten gått 18.02, ja, då borde jag ha en chans..

Med stor risk för familjens väl och ve eldade jag på min Volvo förbi Hillerstorp.
Rävarna ylade från skogsbrynet och det det skrek i däcken när jag svängde av efter
Marås

Från Aut.svarvningsfabriken följde jag den kända LGR-sträckan förbi Kalset, Hylténs, Furuhall och ICA, och DÄR!..... i kurvan upp mot Second-handaffären syntes 3 gula ryggar.
Lena satt beredd med en vattenflaska, och med nervevad ruta manade vi på tre kända ansikten.
Heja Göran, Heja Nordenström, Heja Erik!!

Någon tid att dricka fanns emellertid inte.
Då alla Thomasarna (B, N och L)idag varit frånvarande hade tävlings-instinkten avtagit, och första varvet hade gått lugnare än normalt.
Nu jagade de 3 som valt att springa två varv en värdig slut-tid.
Det var en tjusig syn, och en trösterik avslutning på en lång bilfärd, som för mig inneburit en missad söndagsträning.

Daniel rapporterade senare på telefon att startfältets 10 mannar hade decimerats till endast 3 på det antra varvet, de andra 7 nöjde sig idag med ett varv.
I Daniels fall var det efterhängsna förkylningen som nu stoppade sviten av 2 varv.
Efterhängsen..ja, han har enligt egen uppgift varit snuvig sedan 1993!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar