söndag 25 november 2012

Premiärlejonet Mats


Via ombud har jag lyckats få in ett dunkelt spionfoto på Mats Sjöberg.
Inte en sekund sparade denne fanatiske skidåkare när snön plötsligt överaskade oss på söndag-eftermiddagen.
Nej, ut i boden o fram med ful-skidorna och några klickar Rode Rossa.
Vid min korta intervju bekräftar Mats att:
- Jodå, det var fina spår i Granås idag. Visserligen stack det upp en o annan sorkhög, men med min fulländade teknik fungerade det fint ändå.
Jag hade bra klipp i diagonal-åkningen, och kände mig inspirerad av Hellners framfart i stafetten tidigare idag. Tycker nog vi har vissa likheter i åkstil, det kan jag säga helt ärligt.


Återigen visar Mats att han är på hugget!

I övrigt genomfördes på söndagen - strax innan snöfallet - en rullskidträning.
Bosse o Isak körde ett varv runt Hären, Torgny o Thomas två.
På så sätt fick de båda förstnämnda ihop 19 kilometer, de senare 40 kilometer.
Jodå, så var det..

Isak kunde emellertid rapportera en imponerande 45-kilometersrunda med sin Sara från lördagen.
- Men, säger Isak, det är inte helt okomplicerat att åka med min Sara. Skulle jag rycka lite i nån backe så blir hon inte glad på mig, hon har helt enkelt jättesvårt att förstå hur jag kunnat bli så otroligt bra som jag är. Visserligen är Sara också ganska duktig, men det är ju klart, så bra som jag är kan hon ju aldrig bli. Jag har rekommenderat henne att träna med Ski-Erg-maskinen, vilket jag för övrigt också är närmast superproffsig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar