onsdag 2 april 2014

Samuel stark

Tisdag efter jobbet:

Andreas hade tagit initiativ till en träning, "Åsenhögavarvet".
Förutom AP deltog TB och Samuel Ling.
Härligt väder, ganska fint underlag (även om rytmen stördes av ett o annat nedfallet träd, något som vi ju emellertid vant oss vid i de halvdant skötta Åsenhögaskogarna).




Jag frågade Per Simonsson om det månnne var hans skog som vi sprungit igenom:
- Nej! Det där vill jag inte höra talas om sa Per.
Min skog sköter jag pedantiskt emedan den ju på det sättet representerar ett icke obetydligt ekonomiskt värde.
- Jo, jag noterade att du nedhuggit en större mängd virke vid Högafors, sa jag.
- Stämmer, där har jag nu fällt så pass mycket att det torde täcka mina golf-utgifter för säsongen, ingen billig sport det där.

Men åter till löpningen:
Andreas satte iväg i ett förvånandvärt högt tempo.
Mindre förvånande var att han efter tre kilometer sålunda blev tvungen att slå av lite på hastigheten, uppförsbackarna mot Ekhult kan fresta även den starkaste.

Bolmgren fick därmed en liten lucka, vilken dock snabbt inhämtades av Samuel Ling.
-Som ett spjut kom Samuel ifatt mig och satte in en attack när vi nalkades Trollsebobackarna.
Jag kunde inte följa honom..

Så stretade vi alla vidare, utspridda,  men inom synhåll för varandra.
Samuel var först i mål, dock utan officiell tid eftersom han är lika dålig på att komma ihåg klocka som sin mobil och sina nycklar.
Uppskattningsvis hade han ca 39,30-40,00.  Riktigt bra gjort med den begränsade träning han har bakom sig.
Thomas tvåa på 41,13  Andreas dryga 43.    

Efteråt var Samuel så pass sliten att han inte var fullt kontaktbar.
Först vid 21.30-tiden rapporterade hustrun Julia att han var " så pass återhämtad att det gick att prata förstånd med honom".



                                          - Man är ju rätt nöjd, sa Samuel kaxigt efteråt.
                                              (Men kort därpå var han inte kontaktbar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar