lördag 16 augusti 2014

Snabba tjejer på Cykelvasan 30 km


På fredagen avhjordes Cykelvasan 30 km, alltså den kortare versionen av cykelvasan.
Här representerades Gnosjö av två överraskande snabba tjejer, Annie Bolmgren och Lisa Karlsson.

Förutsättningarna var perfekta, i stort sett torr bana och lagom varmt.
Den första delen av sträckan (Oxberg-Hökberg) är lite kuperad, medan den andra halvan är relativt flack.
Tjejerna visade både kapacitet och vilja och genomförde taktiskt perfekta lopp.
Ett par "kedjehopp" inträffade men båda klarade dessa utan nämnvärd tidsförlust.
Bakom Lisa syntes pappa Magnus kämpa, och vid Annies bakhjul frustade pappa Thomas för att hänga med..

Efter 1 timma och 39 minuter var Lisa i mål, Annies tid blev 1,47.
- Tja, säger Lisa, jag hade naturligtvis räknat med att vara lite före Annie, jag har ju kört loppet tidigare. Men att Annie skulle vara så nära mig trodde jag inte.

- Nä, det gick väldigt bra, säger Annie. Lisa är stark, men jag är också väldigt nöjd med mitt lopp.
Det var förresten hyggligt av Lisas familj o farmor & farfar att heja på oss utmed banan, det gav extra krafter!



2 kommentarer:

  1. Matilda o Elsa Karlsson körde oxå för Gnosjö. Matilda 1:14 och Elsa 1:29.

    SvaraRadera
  2. Stämmer alldeles utmärkt.
    Jag antar dom körde i "ungdomsvasan", därför hittade jag inte dom i resultatlistan.
    Matilda presterade verkligen en kanontid och lillasyster Elsa likaså.
    Riktigt bra gjort!
    TB

    SvaraRadera