tisdag 12 juni 2012

MTB med Harald o Bosse

Tisdag kväll:
Fick nöjet att hänga med Harald och Bosse på en träningsrunda med MTB-cykel.
Båda är ju anmälda till Cykelvasan, och tränar nu regelbundet i den backiga terrängen norr om Hillerstorp.
Dom lovade att "ta det lite lugnt" med mig, eftersom jag saknade erfarenhet och teknik, något som bevisades av det millimetertjocka dammlagret på min cykel.




Vi satte av upp mot Rudö, och det dröjde inte länge förrän puls och andning var ansträngda.
Harald visade sig vara precis så stark som ryktet sagt, och jag o Bosse fick kämpa för att haka på.
Hermansson stod på hårt uppför, och visade fin teknik i de branta nedförsbackarna.

Jag började efter en stund undra om detta verkligen var en lugn körning, och när jag såg att även Bosse kämpade så förstod jag att Harald inte sparade på krutet.

Terrängen var som sagt tuff, men härliga grus- och skogsvägar förde oss förbi de vackra byarna.
Rudö, Slungsås, Fägerås, Norrebo, Kvarnabo och andra fina ställen.
Ett par gånger stannade vi för att dricka, och en halv banan satt fint, tack Harald!

Så småningom blev uppförsbackarna något färre, vi var på väg tillbaka igen.
En ganska snabb passage förbi Hästhult och Brännehylte förde oss mot Hillerstorp och Haralds garageinfart.
Exakt 30 km hade tillryggalagts.
  
Där pustade vi ut, och jag riktade en fråga till Bosse:
- Svara ärligt, var detta verkligen en lugn körning..??!!
- Jag är helt slut, pustade Bosse fram och föll ihop över ramen.
- Det var kul det här, sa Harald...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar