tisdag 18 juni 2013

Vätternrundan 2013

............. om den har jag väldigt lite information.

Det enda som kommit mig till del är att Jonas Sigvarddson kontaktade mig före loppet:

- Jo, Thomas, vi är ju ett gäng här uppe från Åsenhöga Tennisklubb som tänkte cykla runt Vättern. Det skulle verkligen uppskattas - särskilt av mig själv - om du åtminstone ville nämna något litet om detta. Jag bifogar en bild så att du kan se vilket grymt lag vi fått ihop.  Det är jag (Jonas) längst till vänster, det ser man på att jag liksom spänner in magen allt vad jag orkar.



-Okey, men nu håller oss till saken. Hur gick det för er då på tävlingen?

-Jo, det ska jag säga det att vår höga målsättning på 15 timmar klarade vi galant. Åke tog en liten extra paus för att beundra utsikten strax före målet, men annars var vi (Jag, Ulrica, Tina o Andreas) sida vid sida in i mål.

-Det var verkligen bra gjort av er allihopa, inte minst av Åke som verkligen tycks ha tagit tag i konditionsträningen senaste året.  Men förresten, hur står sig era tidert jämfört med andra åkare från Gnosjö, Hillerstorp m.m?

-Mycket bra! Det var väl egentligen bara Torgny och Ulf som var strax före, (drygt 8 timmar.. red. anm.), de flesta andra var väl ungefär i vår klass.

-Okey Jonas,  då ses vi på Lidingöloppet framöver. Ha det bra o hälsa dom andra.

-Tack!  Nu ska jag bara kröka till några 8-millimeterstrådar. Sen tar löp- och stakträningen snart vid igen.      .......Jag ska minsann aldrig mer ta stryk av Stenholm...  det ska jag inte...







1 kommentar:

  1. Hej på er alla LGR läsare
    Önskar er alla en glad Midsommar
    och nu vänder det och går mot mörkare tider
    så nu är det dags att höja träningen 2 nivåer
    ha det
    Mats

    SvaraRadera