tisdag 22 april 2014

Andreas stark o knäckte TB

Töllstorp tisdag kväll.

TB o Andreas hade bestämt att springa 3 varv på 2,5km-banan (dvs elljusbanan exklusive fotbollsplansrundan).
Idén var att springa varje varv fortare än det föregående.

Första varvet i makligt tempo, ändå var vi lite småtrötta när vi kom tillbaka upp till Hästen.
Någon minuts vila.

Andra varvet betydligt snabbare, men det kändes ändå ganska bra. På varje varv mötte vi deltagarna i Rikards löparskola som bedrev backträning i långa backen upp mot sjön.
Vi kom till hästen för andra gången o vilade en liten stund.

Dags för tredje varvet..
Redan vid starten kände jag att det skulle bli lite tufft, och efter bara 4-500 meter tittade jag oroligt på Andreas.
Han såg pigg ut.  Och han låg på bra uppför backarna..
Jag försökte bita ihop.. inför långa nerförsbacken var jag rejält sliten, men försökte stega på nerför.
Så kom den lilla uppförsmotan efter bron.. och efter den var jag helt körd.
-Jag viker ner mig, sa jag till Andreas, och stannade mitt i steget.
Andreas fullföljde på ett fint sätt, medan jag bara joggade uppför den besvärliga Hästabacken för sista gången.

-Grattis Andreas, sa jag, jag har väntat på detta en tid, du är i fin form nu.
(Fast jag tänkte:   Ahhhhhhhhh....   första förlusten på länge mot Andreas.. och jag som inte ens hade ont i baklåren idag.. aaahhhh!!!)

-Känns fint, tack för god match, sa AP och flinade så det syntes till månen. Eller längre.
(Fast han tänkte:  Yeeeeesssss!!!!!  Första segern över TB på länge , den kändes fiiiiiiiiiint, häääärliiiigt !!!)




   
Innan denna bedrövelsens kväll så har det annars varit mycker rullskidor.
Henrik Alm har varit på hemmaplan (dom flyttar ju snart hit). och kört livet ur oss några gånger.
Nämnas kan bl.a:

Ett par två-timmarspass till Kulltorp.
Ett långpass inkluderande Norrebo-stigningen och studiebesök hos familjen P-Å Carlsson i Åsenhöga. (Där kunde vi på nära håll studera hur man bäst avnjuter en solig vårdag i trädgården)
 



Dessutom ett tufft pass som i praktiken var en tävling Gnosjö-Anderstorp Tur o Retur.
Henrik körde på 3:or, jag o Samuel på 2:or.
Henrik vann, halvminuten före TB som i sin tur var någon minut före Samuel.
Bra tider blev det, personliga rekord för alla tre deltagarna
(De exakta tiderna hemlighålls dock tills vidare).
Tur man har nåt att glädja sig åt nu när man är slut som löpare..

- Hur känns det nu Samuel med ett nytt personligt rekord, undrade jag?
- Mycket bra, svarar Samuel och tillägger:
- Funderar på vad Isak hade gjort för tid, kanske hade han trots allt varit i bakhasorna på mig. Men jag känner att jag gått in i en ny dimension nu tack vara flera dagars träning ihop med Alm o Bolmgren.   Till skillnad från TB kan jag dessutom hålla reda på vilka skidor jag åker med, han tycks ju bara riva fram nåt slumpmässigt ur bagaget.
-Och så skulle ni se hans pjäxor.. inte ens två av samma sort har han, och dom han har är ihoptejpade för att inte brista i sär. Beklämmande.
-Ingen tvekan, fortsätter Samuel, får jag säga det själv så är jag  Gnosjös nästa storstjärna på skidor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar