måndag 2 juni 2014

Inblickar i LGR-gängets träning.


Några korta informationsrader så här efter långhelgen.

Flera starka GFK-cyklister besökte MTB-loppet "Cykelrallarn" i Söndags.
GFK kan t.o.m. stoltsera med en seger, då Sandra Salinger vann damklassen på den fantastiska tiden 2,16.  Stort grattis!

Bland herrarna hade P-O Nedstedt bästa Gnosjötid 2,14,  tätt följd av Markus Eneroth 2,15 och Torgny S 2,18.
Alltid starke Harald trampade in på fina 2,30 och Jarri Haapaniemi hade 2,44.

Bland de yngre visade Oskar Nedstedt fin form med 1,36.

Vill även nämna att jag i resultatlistan letade efter Anderstorpare.
(Anderstorp är en mindre industriort sydost om Gnosjö.
Anderstorp är framför allt känt för Glörje Källa, Arvids Bokhandel, Räserbilar, Barracuda-hallen, Almgrens frisör-salong samt väskaffären Berlo).
Jag hittade ett namn; Fredrik Hammar. 
Efter namnet kunde man läsa  "Kom ej till start".
Nähä. Typiskt.

Men MTB-cyklade gjorde däremot GFK:arna Isak N, Linus Å med flera.  Dock i form av ett träningsläger i Norge.
Isak kommenterar:
- Jodå, vi var i Trysil o trampade några dagar. Blå himmel o 18 grader, härligt.
Kände mig i rätt fin form faktiskt.  Visst, Sigbladh är väl något starkare men han o Persson bor ju i stort sett på gymet så det är ju inte så konstigt. 
Själv har jag ju både gödsling och utsädet att sköta så här på våren.


Här hemma har rullskidorna varit framme.
Ett par sensationer kan nämnas:
Elmbladh hade dammat av rullskidorna och fick sig en duvning mellan kyrkan o Anderstorp.
- Ja, säger Mikael, nu blir det till att ta tag i träningen framöver.
Som lärare för skidgymnasie-elever på GKC måste jag ju själv upprätthålla en viss minimi-nivå, ligger just nu strax under denna gräns.  Men vänta tills i Augusti.. då minsann..
 
 


Sara K och Sofie Holmgren var ute på långtur i Torsdags, nästan fem mil.
-Inga problem, säger Sofie. Vi körde Gnosjö-Anderstorp-Nennesmo-Gislaved. Där tog vi en snabbfika och sedan körde vi kortaste vägen till A-torp o hem igen till Gnosjö Kyrka.
Visserligen blev vi avbrutna av en o annan bilåkare, men i övrigt var det en fin härlig dag.

Sara Karlsson plockade sedan fram rullskidorna igen nån dag senare och testade "max" mellan Gnosjö Kyrka o A-torpsrondellen tur o retur.
- Japp, hade bestämt mig för ett rekordförsök , och när jag bestämmer mig så blir det typ så!
Persade med nästan 2 minuter. Känns bra eftersom jag trodde att min formkurva typ planat ut lite.
Nu känner jag mig superinspirerad igen! Kul att få lite teknik-tips av Elmblad också. Han vet ju typ nästan allt om träning.

Många LGR:are är mitt uppe i golfsäsongen, men Michael H visade att han trots detta vill hålla igång löpningen också.
Från hans enkla barack nere på västkusten sprang vi tillsammans några kilometer utmed havet längs "Prins Bertils stig", en mycket naturskön upplevelse.
Sedan åt vi ganska jättemycket korv så att kroppen återställdes i normalt skick.

Själv har jag dessutom åkt lite lätt rullskidor samt sprungit 25 x 200 meter allt vad jag orkade.
Tur man har blivit kompis med en sjukgymnast.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar