onsdag 17 december 2014

Tuffa träningspass på Stakmaskinen (+info om Torgny)


I Gnosjö finns stakmaskiner på sex (av mig kända) ställen.
En finns i Töllstorpshallen, en i Bolmgrens träningsbunker, en hos Torgny S ,en hemma hos elit-Henrik, en hemma i Daniel P´s träningsbunker samt en i GFK´s klubbstuga. 
Jag tackar kommenterare för att du fick mig att tänka till en gång till..  :)
Höll ju på att glömma Daniels..!


Följande tuffa pass har klarats av de senaste dagarna (alla körs på motstånd 10):

Söndag kväll:
TB: 10 x 1000 meter med 60 sek paus.


Måndag:
TB och HA:  12 x 1000 meter med knappa 4 minuters paus (det blir ju längre paus när två ska samsas om en maskin)

Tisdag:
Isak o Samuel:  6 x 1000 meter med dryga 4 minuters paus.


Den fysiska utmattningen blir relativt total, efter körningen var TB ganska trött o kröp ihop i fosterställning med snuttefilt:


 
 
Samuel - som ju är en man med många goda idéer - bestämde sig för att köra passet iförd komplett Vasaloppsmundering. Påfrestningen (och värmeutvecklingen) blev emellertid så pass omfattande att han EFTER passet inte kunde tilltalas, än mindre fotograferas.
Ordet "spy-färdig" kom väl till pass i sammanhanget.
Bilden visar därför Samuel strax före start.  



Det har varit lite tyst om Torgny S ett tag.
Han är ju normalt sett en av våra allra bästa skidåkare, men har klagat förskräckligt över återkommande snuvor under hösten.
-Jag kan ju inte träna mer än 100 meter i nuläget, säger Torgny bekymrat.
Men nu har jag i alla fall provat ett nytt grepp för att hålla snorandet stången, se bild.


                                               

Min egen kommentar:
Det är ju naturligtvis en konstruktion som funkar för en skidåkare om man inte har några som helst krav på hur man ser ut i spåret. Personligen tycker jag att det är att gå till lite överdrift.
Håhå ja ja. Mycket ska man tvingas se innan ögon o öron trillar av...................................................




1 kommentar: