tisdag 1 september 2015

Gnosjös ungdomar allt snabbare..


Det finns många som presterar bra just nu, både på träning och tävling.
Låt mig nämna några namn som utmärkt sig på senare tid:

Hillerstorp Adventure Race:
Att Linus Hultegård skulle vinna var det ingen som tvivlade på. SM-klass på 10.000 meter rår man inte på så lätt.
Linus behövde inte förta sig för att förpassa Edvin Claesson och Henrik Alm till de ärofyllda men något lägre pallplatserna.
Kanske var det andra som överraskade desto mer:
Riktigt bra tider av Mattias Lundell (som på senare tid sparrats hårt av svärfar Michael Holmgren), Johan Nilsson och Victor Park.
Isak Nilsson och unge Alfred Larsson hade också skäl att vara helnöjda.
-Jodå, säger Isak, nog var det på tiden att jag fick visa Bolmgren ryggen i en löpartävling. Får erkänna att jag fusktränat i stor omfattning på senare tid, nu gav det äntligen resultat.
TB och Samuel Ling hade som vanligt en stenhård kamp om 15:e platsen, en ömmande ultrafot fällde avgörandet på sista kilometern.

I damklassen vann Linus flickvän Evelina Gärdh, inte helt oväntat.
Tvåa Anna Davidsson och trea Johanna Josefsson.
- Johanna, du gjorde ett bra lopp och hamnade på prispallen, kommentar?
-Tipp topp tommen opp, som Johaug säger. Jag fick sällskap med en riktig gentleman från Gnosjö FK, Andreas Pettersson. Han pushade på mig så att jag i ren inspiration gjorde mitt livs lopp, en härlig upplevelse måste jag säga.



Andra minnesanteckningar från senaste dagarna:

En hård rullskidning genomfördes på Lördagen under ledning av Henrik.
Dryga 4 timmar, varav stor del i  Norrebobackarna, det var en träning värd namnet det....

Söndag:
Flera GFK:are bedrev i största hemlighet löpträning inför Lidingöloppet.
Med egna ögon kunde jag se hur Andreas P tränade uppförslöpning och Kvarnsund nedförslöpning.
Mycket intressant.

Måndag kväll körde vi ett rull-race på den klassiska sträckan Gn Kyrka - Anderstorp tur o retur.
För att få till den rätta känslan körde vi med jaktstart och med aktiv (läs: rullskidande) publik utned banan.
Asfalten var blöt och långsam efter regnandet, och en viss motvind plågade oss på hemvägen.
Av sekretess-skäl redovisas som vanligt inga tider, följande korta uttalanden får spegla resultatet:

Sara K:
-Yessssss, jag är riktigt nöjd faktiskt, och det är jag inte så himla ofta, typ. Oh, vad jag gillar när det är blött o motvind o allmänt besvärligt.  Yesssssssss!!!!

Bolmgren:
-Gäsp....  det var en ganska lugn åkning, förlitade mig helt på min mångåriga rutin från tävlingssammanhang. Satte egentligen bara ut skorna, det räckte för en vettig tid. Har ju som vanligt  - gäsp - inga större problem med lite svårare förhållanden.

Henrik:
-Tja, hade det inte varit så blött så....det var ganska trögt på den regndränkta asfalten, och motvind gillar jag absolut inte, sånt fanns aldrig uppe i Idre. Lyckades i alla fall forcera in strax före Bolmgren, alltid något att glädjas över.

Stenholm:
-Vet inte vad som hände... i dimman hörde jag liksom bara tre  SWISH, SWISH och SWISH.
Måste hem och analysera.
Men nu har jag o Harald i alla fall köpt nya landslagströjor, vi blir riktigt snabba framöver, SKRIV UPP DET!

  





   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar