måndag 22 februari 2016

Tävlingar hit o tävlingar dit


Det händer alltför mycket på skidfronten för att jag ska hinna skriva om allt.
Men det får bli några korta punkter, mer eller mindre aktuella.

För två veckor sedan kördes Åkulla Ski Marathon.
Henrik VANN !!
.. och undertecknad kom elva.
Henrik visade var skåpet ska stå, undertecknad fick förhandla bra länge med arrangörerna innan min sluttid fastställdes.
Men dom var på gott humör och insåg - efter skriftlig bevisning -  att jag kört 16 varv istället för de tilltänkta 15. Därmed justerades min tid ner till mer korrekt nivå.
Åkulla gästades även av vapendragarna Björnell o Segerkrans som ligger i för fullt inför Vasan.
 
Samtidigt kördes Västgötaloppet i Ulricehamn.
Där fick Isak till ett kanonlopp, och även Harald imponerade stort.
Christer Park och sonen Johan gjorde även dom finfina lopp i den ganska kuperade terrängen.

Nu i Söndags fick Borås Ski Marathon besök av några glada GFK:are.
På hemvägen därifrån var kanske Daniel (lyckad vallning som vanligt..) och Sara (3:a!) gladast, medan Henrik o Isak nog vallade bort sig lite.
Ann-Britt Göransson visade även hon att träning ger resultat, bra kört!

Thomas har vilat efter Åkulla, men motverkar träningsbortfallet med enorma intag av RedBull.
- Ja, nåt måste jag ju kompensera med nu när jag varit lite småkrasslig, försvarar sig TB.
Född i Oxens tecken som jag ju är så tål jag denna dynamit-energidryck bra.
  

Isak ville inte vara sämre han, men har lite problem med att välja rätt grejer ibland.
Fick tag i lillbrorsans vällingflaska, trodde väl det skulle fungera det också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar