måndag 11 februari 2013

Flitiga flickor!

Från måndagkvällen noteras på

Löpfronten:
Andreas o Michael tampades på löpbandet, ett så kallat "Alm-pass" stod på programmet.
Michael kämpade på bra, men kastades in i väggen när krafterna tröt.
Även Andreas körde sig trött, inställningen 8 / 14 / 90 x 6 frestar.....
Nilenfors avslöjade sig genom att dyka upp LÖP-klädd i skidspåret. Vi fick helt sonika skicka hem honom igen. Stackars karl som inte vet sin plats här i livet.
Men välkommen som skidåkare nästa säsong!


Skidfronten:
Töllstorp erbjöd säsongens bästa spår, Sven (m.fl?) har återigen gjort ett kanonjobb.
Torgny o Thomas hade bestämt ett "normal-pass" , vilket i kväll betydde 6 x 3,5:an i måttligt tempo.
Vi passerade då och då någon annan åkare utefter spåret,  bland annat den energiska tjej-trion Julia Ling, Sofie Holmgren och Sara Karlsson.
När vi just var färdiga och tänkt åka hem kom Sara in för varvning.
-Ska ni redan hem, frågade hon.
-Ja, vi har kört våra 6 varv nu, svarade vi.  Du då?
-13 varv, sa Sara. Men mitt mål är att slå Isaks tränings-längdrekord, dvs passera 5 mil. Kan ni inte sparra mig sista 2 varven..?
Torgny, som ju hade söndagens tävling i benen hade emellertid fått nog o försvann bakom hörnet.
- Jodå! Klart jag gör , sa Thomas.
Så, med Sara först, Thomas i mitten, och Saras pappa Ingemar i släptåg kuskade vi runt ytterligare två varv. För Saras del var alltså därmed 15 x 3,5 km tillryggalagda, totalt 52,5 kilometer.
Det ruggiga var att hon inte ens verkade trött......
Julia och Sofie fick också till riktigt fina distanser denna kväll. Utmärkt teknik uppvisar dom också.
Oj, vad dessa tjejer kommer att klara Vasaloppets "Öppet spår" fint om ett par veckor!

I spåret såg vi även Jocke Kallin på lätta ben, säkert är det dags för honom att köra ett seedningslopp till helgen.

Danielfronten:
På träningsläger i Sälen.
Dit valde han att skamsen dra sig undan, då han nyligen i ett utmattat ögonblick kallat blogg-redaktören för en ..........
Ja, jag vill inte säga det högt, men det är det djuret som man har i lagårn fram till jul. Och vars nos liknnar ett vägg-uttag.
Bara för att jag stakade ifrån honom i en uppförsbacke...
Tur vi är goda skidkamrater. Man får stå ut med både det ena och det andra från den karln..


Isak o Samuelfronten:
Tränar som besatta utan att rapportera till redaktören. Man får som tur är höra det från andra..

Kvarnsund- och Göranssonfronten:
Håller oss andra på sträckbänken genom sina oklara deltagande-besked.
Snäääääääällla stug-kompisar, ni kaaaan väl följa med, det blir inte lika kul annars.
En buss utan er är en dålig buss!
Ett vallagarage utan Bosse är ett dåligt vallagarage.
En Korv Stroganoff utan Kvarnsund är en dålig Korv Stroganoff!

Christer Park och Harald-fronten:
Urstarka som vanligt, har skrämt upp flera yngre åkare på träningsrundorna..

Lasse Stenholm:
-Jodå, kan bekräfta att den av mig sönderkörda stakmaskinen i Töllstorpsgymet har resulterat i groteska överarmar. I år är jag nästan helt hundra på att gå under 5 timmar. Om stavarna inte ryker förstås, för dom kommer att frestas! Och slår jag inte den avsevärt vekare Jonas S, ja då ska jag minsann bjuda honom på ..... nått gott...
Dessutom har jag i år ett hemligt vapen. Jag har lyckats få till en mycket smäcker truga, som en av mina duktiga anställda har svetsat ihop av 8 stycken 12-millimeters plattjärn. Det blir ett fruktansvärt tryck om man väl lyckas få till pendel-rörelsen. Men berätta inte detta för Jonas. Då böjer han säkert till nåt liknande av nån gammal ärgad koppartråd han har liggande.

Jonas Sigvardsson:
-Att ta stryk av Lasse, ja det vore ju en nesa jag aldrig skulle komma över. Men i och med att jag har huuuuusvagn i Moraparken numera (med specialinredd vallnings-avdelning), ja då förstår ni ju själva hur oootänkbart det är.
-Husvagnen har förresten varit till stor glädje, säger Jonas.  Härförleden beboddes den av två ganska fnittriga damer som var på träningshelg i Mora.
Den ena var min fru, det erkänner jag direkt. Den andra vill jag inte namnge, men hon har minst en blomsteraffär, rent av två.

Vallafronten:
Markus Sykora går från klarhet till klarhet, snart vet han rent av skillnad på klister o pulver.
Monika har fritt tillträde till TB´s vallabod. Där visar hon stor talang, och har nu lärt sig att en gasolbrännare är avsevärt mer kraftfull än en cigarett-tändare, men att den å andra sidan riskerar att bränna upp en takbox om man inte är väääldigt försiktig.

Nässjöfronten:
Herrar Strand, Runum och Bjällsjö gjorde förnämliga insatser på Lövhultsloppet gångna helg.
Hur faller sig det loppet i seednings-sammanhang..?  Spännande..
Särskilt som vi vet att stora pengar står på spel första söndagen i Mars...

 








 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar