tisdag 26 maj 2015

Göteborgsvarvet, några noteringar.


Det är allt för många med Gnosjöanknytning som springer Göteborgsvarvet, jag får nöja mig med att rapportera om några i min närmaste omgivning.

Först o främst:
Linus Hultegård !!
Jag utgår från att den tid Linus presterade är den bästa som någon med rötter i Gnosjö har gjort.
1,12,37 ger en genomsnittlig kilometertid på  3,26.
Göteborgsboende Linus tävlar nu för Sävedalens AIK och har i år gjort det ena fina loppet efter det andra.
Linus platsar nu definitivt i begreppet elitlöpare, förstod jag rätt var han 10: svensk i tävlingen.



Men det börjar bli svårt att hitta riktigt bra infödingar som presterar bra i Göteborgsvarvet.
Andreas Gustavsson godkänt med fina 1,29, här har vi en grabb som gått framåt med stormsteg sista åren, bra gjort!
Marcus Aronsson likaså bra tid, 1,30 och Simon Kristoffersson 1,37. Samuel Ling lär ha promenerat in över mållinjen på 1,39.
Så vitt jag förstår är dessa de enda som gick under 1,40 och det måste i ärlighetens namn betraktas som ganska blekt.
Varken GFK eller LGR-gänget producerar riktigt snabba löpare i dagsläget.
Men men.... trevligt var det i alla fall, Göteborg bjöd perfekta förutsättningar för en lyckad löpardag.

Några andra namn:

T Bolmgren fick avbryta efter halva loppet pga ett krånglande baklår.
Andreas Pettersson presterade enl plan, klart godkända 1,43

I den nivån hittar vi också Håkan Hansson och Isak Nilsson, Håkan ett par minuter före AP, Isak några minuter efter.
Sören Hansson o Mikael Hellström dryga 1,50.

Då vissa sålt sina nummerlappar är jag lite osäker på vem som var bästa Gnosjötjej.
Jag gissar på Ulrika Sjöberg med klart godkända 1,51.
Mia Engvall satsar i år på Båstads halvmarathon, annars hade hon troligen presterat några minuter snabbare, på träning har hon visat fin form.

Till nästa år måste vi Gnosjölöpare ta tag i löparformen.
Visst vill vi se ett par stycken till under 1,30 (Lundell.. Nilenfors.. Bosse G... och helst ett par till i det yngre gardet.)
Och visst är vi flera som vill in under 1,40 bara träningen funkat och skadorna uteblir.

Nu tar vi tag i det här och kommer tillbaka nästa år!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar