torsdag 4 juni 2015

Fina kompisar man har..


Det händer ju att jag bjuder in några av mina kamrater till träning i den Hultska träningsgruvan.
Där har jag fixat en del enkla redskap, många av dom passar bra om man vill köra s.k. cirkelstyrka, särskilt med tanke på längdskidåkning.

Följande LGR-medlemmar var inbjudna i går kväll:

Henrik Alm
Sara Karlsson
Viktor Park
Isak Nilsson

Dessa medlemmar orsakade följande skador på min träningslokal:

                                                  Henrik Alm - som inte borde se så glad ut.....


.....förstörde väggen genom att försöka kasta en tung medicinboll RAKT GENOM DENSAMMA.
Sprickan syns inte så väl, därav markerad med ett kryss. Men en ny vägg måste sättas upp likväl.


Sara Karlsson.. 
.....drog sönder min stakmaskin, vilket orsakat mig en mängd dyra rikssamtal ända till Jönköping, samt förmodligen en helkväll för att personligen reparera densamma. Hon borde inte se så himla nöjd ut hon heller! Enda trösten är att hon vred höger knä ur led vilket framgår av bilden.


Viktor Park
Behagade krossa infästningen till vår situps-matta.
Ett välriktat hugg med en skivstång knäckte den ganska kraftiga skruvöglan, 
Viktor ses här tillsammans med några av sina motionsvänner i B-laget (bilden är från senaste Hillerstorp Advanture Race, ett ganska intetsägande lopp med mediokert startfält i en ort nära Gnosjö).

Här ser vi fotografiskt bevis på den numera snedvridna och böjda skruvöglan, även väggen fick fula blåmärken av det obefogade hugget.


När jag frågade Viktor varför han bar sig åt på detta viset fick jag bara ett grymtande svar som nog handlade om att han "behövde stärka sina alltför svaga triceps".
Jaha.

Nu kommer det att gå en liten tid innan vi kan träna hemma igen. 
Väggen ska lagas och reservdelar till stakmaskinen införskaffas.
Situpsmattan får väl ligga kvar på golvet och förhindra övriga familjemedlemmars (läs Hugos) sportaktiviteter.

Jag nämnde att även Isak var inbjuden.
Han dök dock inte upp, emedan han (citat) "har sin evinnerliga vårsådd att tänka på"




Slut för idag.
Nu tänker jag springa 5 km med en kompis man däremot kan lita på i alla väder, Andreas Pettersson.

  

1 kommentar:

  1. Länge sen jag fick göra en notering i mitt anteckningsblock gällande fuskträning på Åsenhögaloppsbanan. Är ni aldrig uppåt metropolen längre LGR:are? Eller är det kanske jag som är upptagen av min egen träning och inte har uppmärksammat er? I och för sig tveksamt.....

    SvaraRadera