söndag 25 mars 2012

Ett något friskare LGR-gäng

Från helgen meddelas att:

Andreas, Thomas o Håkan sprang den s.k. "Håkan-rundan" på fredagen.
Michael var med ett par km, men fick lite moloken vända hemåt, ont i benet.
Vi andra fortsatte i ganska makligt tempo, men en rejäl slutforcering de sista 2 km gjorde träningen meningsfull.


Lördag:
Rullskidor. En mycket lugn Gnosjö-Anderstorp av Daniel o Thomas.
-Tycker du att jag stakar bra nu? ..frågade Daniel
-Otroligt bra, du kommer att bli riktigt duktig nästa vinter, svarade Thomas.

Andreas, Mattias, Daniel, Michael och Patrik lufsade runt i Töllstorp på söndagskvällen.
Några fick ihop 7km, andra 9.
Det var en runda präglad av snörvel, harklingar och ischias-ajajaj, men alla kom i mål välbehållna.

Ungefär samtidigt hade Thomas kallat till rullskidning igen.
Detta hörsammades dock obegripligt dåligt av alla med skidåkar-ambitioner.
Helt allena fick jag sätta av mot Anderstorp.
Svag medvind dit, svag motvind tillbaka.
I min ensamhet kunde jag dock trösta mig med en riktigt hygglig tid.
Sen åkte jag hem o fortsatte att bygga på min nya vallabod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar