fredag 26 oktober 2012

Fråga.. Vem vet svaret...?

Vi satt några och diskuterade vilket som är den längsta distansen som en Gnosjö-bo har åkt på rullskidor, i ett sträck alltså.

(Vi vet att vår vän Henrik Alm har åkt från Ullared till Gnosjö ett par gånger, men han kan ju inte riktigt räknas till Gnosjös åkare)

För ett eller två år sedan har jag för mig att Tom Sjögren var ute på en riktig långrunda, säkert ca 6 mil eller så.

Alltså: Vet någon svaret på denna fråga? 
Finns det några äldre noteringar från milslukarna Christer Park eller Harald? 

Tacksam för info eftersom vi är några som planerar en attack på rekordet redan nu i helgen om tid och väder tillåter.  :)

Det kan bli kul det !!!






3 kommentarer:

  1. Dryga 66km tillryggalades den där oktoberdagen 2009 då jag gnällandes mötte er vid hyltan. Hade gärna gjort er sällskap, men fysiken sviker är jag rädd.

    http://skid.se/Rundor/Rundor.aspx

    SvaraRadera
  2. Tack för uppgiften, Tom.
    Du är inlagd i min "kallelse-lista", så det kan hända att det dyker upp någon typ av meddelande imorgon vid 9-tiden.
    Trolig start omkring 10-11.
    Vi får se om din mäktiga distans kan utmanas, inte så enkelt att slå..
    TB

    SvaraRadera
  3. Hej! Pratade med pappa innan, han hade åkt mellan 7-8 mil, han skulle mäta rundan någon dag :) /Linnea park

    SvaraRadera