söndag 25 augusti 2013

LGR-tjejer kör hårt.


LGR-tjejerna har varit flitigt i elden.
Från söndagen har följande rapporter inkommit till redaktionen:

Sara K och Sofie H var först ute o sprang en rejäl runda, dom är mitt uppe i förberedelserna för Lidingöloppet.
Direkt efter löpträningen tog dom med sig Mia Pettersson (nytänd skidstjärna) och Petra Sveningsson till Vinkåsbacken (Kristinas gränd).
Där plockades rullskidorna fram och inte mindre än 15 åkningar presterades!
Jag var tvungen att intervjua Mia P (som ju nu tränat ett flertal gånger på rullskidor), och fick några ord med henne just när hon vände uppe på krönet.

-Mia, det är ju väldigt roligt att du kommit igång med skidträning, vad har du för mål egentligen?
-Jo, det ska jag säga dig Thomas att nu till vintern blir det tjejvasan. Kanske att jag tar nåt av de andra loppen också av bara farten. Inget kan stoppa mig...!!!
-Jaha.... är det Daniel som inspirerat dig till denna satsning?
-Inte alls. Jag har helt enkelt märkt att jag är en riktig talang på rullskidor
Fattar du..! Jag kör redan 15-20 backintervaller trots att jag är nybörjare.  Tjohoooooo!!
Och så försvann hon nerför backen igen med full fart.
Vad månde bliva?


Via mobil fick jag även en flåsande direktrapport från småvägarna runt Hillerstorp.
Där hade ett gäng samlats för att träna och planera helgen i Stockholm lägga upp taktiken inför tjejmilen som går av stapeln om ett par veckor.

Monica Hellström, Jennie Greek, Sara Spångberg, Emma Rasmussen och Mia Svensson verkade alla vara på gott humör och fick lekande lätt ihop 10 kilometer.

Andreas o Thomas körde en ganska hård Töllstorps-8:a på  lördagen, och Andreas spädde på med dubbla distansen på söndagskvällen.
I hasorna hade han då även Mattias Lundell som sprang ännu längre, dryga 25 km!
Mattias har plötsligt tagit sikte på Lidingöloppet och försöker nu slipa formen under den månad som återstår.

Vid kyrkans parkering fanns en liten samling på söndagen kl 17.15.
Isak Nilsson hade åkt rullskidor runt Hären (ca 21km), det gick väl ganska bra.
Samuel Ling                          -"-                                     det gick väl ganska bra.
Thomas Bolmgren                -"-                                      det gick minst lika bra.
Sven Sundquist hade cyklat en rejäl runda, men såg ut att vara i fin form. Roligt att Sven allt oftare syns på cykeln eller på rullskidor.
Christer Park kom också cyklande,  ledsagad av en likaledes cyklande präst.
Prästen var ganska lång, vilket Christer slagfärdigt förklarade med att " en präst bör ha nära till himlen :)"

Torgny fanns inte heller denna gång med på träningen.
Vi fattar ingenting.
Har någon sett honom..?
Någon säger att dom visserligen sett honom, men att han verkade liksom frånvarande och inte alls så där fokuserad som vi är vana att se honom.

Är det förresten nån som sett Tina Molin nyss?
Sen hon steg upp ur vattnet på Vansbrosimningen är hon också mystiskt osynlig.

En som däremot synts några gånger i det dunkla kvällsljuset på cykelbanan är Per Gabrielsson.
-Jasså Per, du har äntligen tagit fram rullskidorna, det var på tiden nu när du ska göra premiär i Vasaloppet till vintern.
-Jo, jag vet, men det är väl inte själva rullskidorna som varit problemet. Du kanske kommer ihåg min
förra hjälm..  den där brun-lila.   Jag har ju inte kunnat visa mig ute i den helt enkelt. Den var ju inte för rolig.
Jag kände att folk liksom tittade på mig.. som om jag hade varit typ ... 50 år eller nåt.  Fruktansvärt !!!
-Men nu har jag äntligen skaffat en fräck svart-vit så nu känner jag mig liksom lite mer... hur ska jag säga.. ja, lite fräckare helt enkelt.
Kolla här:



- Ja, ja, Per, det blir nog bra.  
Men säg till om du vill ha sällskap till Pölder nån gång. Det är en speciell affär för skid-utrustning.

.



 





                                           


1 kommentar:

  1. Vad gäller den frånvarande Torgny Sundqvist kan från välunderrättade källor meddelas att han tänker springa Lidingöloppet 15 km och att han därför just nu är i full färd med att jaga ett hotellrum med dubbelsäng i Stockholms innerstad....

    SvaraRadera