onsdag 15 januari 2014

Formtoppningar

Det känns som att LGR-gänget (och GFK) är "på gång" nu..

Den gamla LGR-kärntruppen syns allt oftare ute med träningskläderna på.
Michael går framåt nu med löpningen från att ha tagit det lite lugnare ett tag, Daniel söker sig allt närmare sin normala skidform.
Andreas o Thomas har haft en bra Januarimånader.  Även Håkan Hägg,  Göran Claesson, Thomas N och Mattias är nu igång igen, säkert med sikte på GBG-varvet i Maj.

Daniel drar idag iväg till Orsa.
Där får han sällskap av Mia, Johan P, Isak o Sara och Samuel (nån mer..?).  Det blir nog några härliga skid-dagar med Intersportloppet som kulmen på Lördag.
Ska bli spännande att se hur ni lyckas där, jag har mina föraningar om ett o annat bra resultat.....
Själv ser jag fram mot Marcia Longa och König Ludwigs Lauf om nån vecka, hoppas bara snötillgången nere i alperna är tillräcklig...

Kung Torgny har vi inte hört av på länge.  Fusktränar i sin ensamhet som vanligt.
Han var ju uppe i Älvdalen nyligen och fick säkert till många mil på snö där.
Dessutom kör han väl med sina Kettle-Bells och andra (gammaldags) träningsmetoder..

Själv tror jag ju mer på mina nyutvecklade hemliga träningsmetoder:
Min rullskide-ramp som jag utvecklat därhemma..... fantastiskt vad den ger resultat....
Alm-light-löpningar 7/13 x 6, tufft..  men ger grym effekt. Det blir nog ett sånt pass ikväll också.
Skogshuggar-hantlarna, tror jag stenhårt på, en fin övning.
Mitt-emot-varandra-boll, mjuk o fin övning som ändå är effektiv.     Samt sist men inte minst
Medicinbollen ända upp över tavlan-kast!   Vilken stakmuskelträning! 

Likväl hoppas vi nu på att (konst)snö-anläggningarna i Tranemo och Ulricehamn (eller rent av i Anderstorp) ska öppna, oj vad vi längtar efter lite snö och fina spår !!



PS!
Rapportera gärna via mail eller sms(mms) vad ni bedriver för träning.
Annars riskerar ni att råka ut för spionage, angiveri eller andra NSA-liknande åtgärder.

Kör hårt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar