onsdag 26 mars 2014

LGR för 5 välkända LGR:are


På tisdagskvällen genomfördes en fin LGR-löpning.
Målet var 42,50 (Andreas ville slå säsongsrekord men minst en sekund..).




Andreas:
-Jodå, det gick ju bra faktiskt. Jag hjälptes ju framåt av två starka löpare, Bolmgren o Ling alltså.
Så fort det blev motvind la dom sig framför mig så att jag både slapp blåsten och den där besvärliga andnöden som alltid drabbar mig så fort det blåser in i näsan o munnen på mig.
Det där är faktiskt riktigt besvärligt, måste bli bättre på att inte gapa så stort i motvind!







Samuel Ling:
-Jätteglad för att jag fick följa med, det blev ju faktiskt personligt rekord för mig runt LGR!
Ja, egentligen har jag väl aldrig tagit i ordentligt nån gång, naturbegåvning som jag ju är.
Men kul att få springa ihop med dessa erfarna löpare, har mycket att lära det förstod jag.
T ex att inte bära med sig hela nyckelknippan i jackfickan.
Och att lyfta fötterna minst en cm över asfalten så att det inte skrapar hela tiden.



Bolmgren:
-Tja, en lugn o fin normalträning idag.
42,40 är ju en typisk standardtid för mig så här på försäsongen.
Hann ju med att prata en del med Samuel o Andreas, även om svaren var ganska korthuggna.
Kul att dom sprang så duktigt, juniorerna.



Linus Åkerlund:
-Känns rätt surt idag.
Jag o Isak begärde ju att få 4 minuters försprång på elit-grabbarna, men redan efter nån minut hörde vi ju hur dom sprätte i gruset bakom oss.
Vi satsade faktiskt rätt hårt förbi Second Hand o Pingstkyrkan , men att hålla undan för dom var ju naturligtvis hopplöst.
Redan på Rönngatan började vi tappa betänkligt, och s n ä l l a   n å n  vilken speed dom höll när dom gick förbi oss vid tunneln.
Jag måtte vara väldigt långt från den form jag höll i höstas , ni minns ju säkert att jag då vid nåt enstaka tillfälle visade både Bolmgren o Andreas P ryggen.
Surt är det, ska aldrig mer visa mig i landslagsfärgerna när jag inte är snabbare än så här.




Isak N:


-Trodde jag skulle kunna göra som i skidor, gå ut hårt o sen öka!  Men tji fick jag.
Känns rätt surt idag, det måste jag erkänna.
S n ä l l a   n å n  vilken speed de tre elitlöparna höll när dom passerade mig i tunneln. Det var ju lite mörkt där inne också, o Ling var svartklädd.  Det sa liksom bara swoooosshhh, men det måste ha varit dom tre.
Rätt surt att dom satte in rycket precis där i den branta backen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar