torsdag 20 mars 2014

LGR-gänget igång med vårlöpningar

Känns bra att alla gamla originalmedlemmar i LGR-gänget är igång med vårträningen.
Kort sammanfattning av status för några av oss:

Michael Holmgren säger:
- Tja, man hankar sig fram. Tränar väl sådär en gång i veckan. Ja, om man inte räknar Måndagsklubben förstås. Och diverse träningar med Mattias. Och med Daniel.
Men räknar man inte dom så är det nog en gång i veckan ungefär, möjligen två.
Om mitt arbete inte är alltför krävande förstås.
Fast det är det ju oftast. Ligger väl på en 8-9000 mil om året i min nya BMW Superedition X5 Convertible Injection Sport Wunderbaum med dubbla förgasare.
Snabb, men lite taskig sittställning i tyska bilar. Inte konstigt man känner av ischiasnerven i högerbenet.
Borde ha en annan bil när jag tänker efter, typ en lite mer vanlig bil. Som Bolmgren. Han har väl haft samma bil nu i 14 år tror jag.
Sen tror jag att jag ska börja med min lite speciella stretchnings-yoga igen. Kan tyckas något märklig men gör god nytta. Vad Nilenfors o Hägg håller på med får dom förklara själva.


 

Daniel Pettersson:
-Jaa, det funkar ju faktiskt rätt bra just nu. Väldigt nöjd med min senaste löpning där jag klart gick under den magiska 45-minutergränsen på LGR.   Och det gjorde jag nästan helt otränad, kul!
Ja, jag har väl sprungit några gånger efter Vasaloppet, fast mest stiglöpning på min nya hemliga runda-
Men häromdagen blev det dubbla pass faktiskt, varav det ena superkuperat runt vindkraftverken i Kulltorp. Tufft värre!
Jag gjorde det medan en annan välkänd familjemedlem var på danskurs i Kulltorps bygdegård. Jag fick inte följa med in, dom tycker väl inte jag är bra på dans.
-Å det är jag inte heller för den delen, det erkänner jag. Ser knappt skillnad på jitterbugg o när Samuel åker rullskidor.
Men nu ser jag i alla fall här i mitt tränings-schema att det ska bli löpbandsintervall snart.  Se upp när vi kommer till Gullbrannaloppet!



Andreas P:
- Tipptopp, tummen opp.  Formen blir bara bättre o bättre!
Visserligen fick jag ge mig mot TB idag igen när vi tävlade runt LGR, men det är bara en tidsfråga innan rollerna är omvända.
Jag var ytterst nära att gå ifatt honom halvvägs, men så fick jag en svacka vid WFI, skit också.
Hade det inte varit för den så hade jag varit ner mot 42 blankt.
Men lillebrorsan fick ge sig i alla fall. Precis som planerat var jag ett par minuter före honom i mål.
Fast han sprang duktigt, det gjorde han faktiskt.

Håkan Hägg:
-Va..    är vårträningen igång... ?



Göran Claesson:
-Jodå, jag tränar en del, det gör jag.
Hittills har jag mest klätt mig med kläder från låda nr 3, den som innehåller kläder för
temperaturområde 6-9 grader Celsius.
Den lådan har jag märkt med en Dyno-remsa som det står 6-9 på. Mycket praktiskt.
Jag hakade på AP o TB runt Töllstorpssjön häromdagen.
Men det var inte mycket till fart på dom där grabbarna.. efter några kilometer valde jag en annan väg. Det blev helt enkelt för långtråkigt.
Undra vilka kläder jag ska ha på Lördag, kan det bli låda 4 kanske..?  Det ska ju bli upp mot 11-12 grader.


Bolmgren:
- Kör mest cirkelträning faktiskt.
Kast med väldigt stor boll mot väldigt liten katt.
Kast med jättetung hantel.  Fast den kör jag bara när jag är ensam hemma, det smäller så hemskt. Barnen blir ju rädda.
-Löpningen sitter ju där ganska automatiskt ändå så det tränar jag inte så mycket.
Det är väl egentligen ingen i LGR-gänget som hotar mig just nu sen Rikard la skorna på hyllan.
På tal om skor förresten, jag VET att det finns senare utgåvor än Asics 9, men tycker faktiskt dom passar mina något knöliga fötter bra. Även om dom är från -89.
-Måste däremot erkänna att Andreas inte är långt bakom mig just nu, men näää, han måste köra på ett tuffare löpband än det där dom har på Gårö Plåt.

 









 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar