måndag 29 augusti 2016

Förtydligande angående Ironman


Vid dagens motionsträff (den s.k. Måndagsklubben) framkom att många saknat blogg-redaktörens beröm i samband med Jonas Sigvardsons Ironman-triathlon här för leden.

-Hurdå, då...  det var väl ändå Jonas själv som stod för bedriften när han genomförde sin Ironman i Kalmar..?

- Nej nej nej nej nej !!  Påpekade flera av herrarna idag.

-Jag, till exempel, säger ICA-handlare P Norin, jag har ju stått för stora delar av det näringsintag hans voluminösa kropp är byggd av. Utan alla de reservdepåer som samlats runt hans mellankropp skulle han aldrig, ALDRIG ha kunnat genomföra ett sådant lopp.  -Dessutom har jag som varnande exempel kunnat påvisa en mängd skador som han alltså genom min utbildning kunnat undvika.
Jag förtjänar alltså ett mer tydligt erkännande..

-Jojo, kontrar Trådgnistare J Lang,  det är i sak korrekt, men utan min löpskolning och utan min peppning på vårsäsongen hade inte Jonas varit där han är idag. Möjligen hade han kunnat genomföra en kortare kvarts-triathlon, men inte mer. - Måndagsträffarna här i Töllstorp har varit nyckeln.
Detta framkom inte i blogginlägget vilket jag verkligen saknade..

-Nja, replikerar Trådnörden Sigvardsson, ni har inte varit oviktiga, det vill jag inte säga.  Men den som verkligen betytt något är ju Svetsmästare Stenholm.  Han byggde en träningsstudio enkom för min skull, där har vi pratat bort många härliga träningstimmar, det kan jag lova.
Emmelanåt har vi även nyttjat de fina redskap han där besitter.
Gott fika har han också.  Min kropp är byggd av hans hantlar o bullar!
Han ska äras om någon!


Nu när dessa har fått komma till tals så hoppas jag att detta lilla groll kan läggas till handlingarna.



Dagens Måndagsträning var för övrigt mycket trevlig.
Strax efter start - vid utegymmet - passerades paret Kvarnsund som var ute på en motionsrunda. Dom häpnade storögt över Bolmgren, som i denna stund SPATSERADE förbi de övriga löpvännerna.
Mycket märkligt.

Rundan gick vidare längs diverse fotvricknings-stigar, men utmynnade på Bergarundan där farten plötsligt ökade.
Jerry Lang tog initiativ ihop med Kakel- och golvmontör Hellström, Bolmgren bevakade tredjeplatsen.
Henrik Alm - -något slak efter att ha pressat TB vid stakmaskinen strax innan - fick lägga sig fyra ihop med ICA-handlare Norin och Sigvardsson.

Efter toppen på Bergarundan ökade farten ytterligare.
Vänster ner mot Nordbäck och nu gick det fort.
Hellström var pigg, Lang o Bolmgren likaså.
Bolmgren gick upp då och då och såg de andra i ögonen. Ingen fara, de var minst lika blodsprängda som hans egna.
Med en akrobatisk överkroppsfällning klöv dessa tre samtidigt målsnöret vid Järnbärarstatyn, och strax bakom trillade de andra in, fullständigt utpumpade.

Ytterligare en lugn Måndagslöpning var till ända.


  

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar