måndag 15 november 2010

Ny generation tar över LGR-rundan.


Från den gångna helgen kan följande rapporteras:

Hugo Bolmgren, 7 år har gjort debut på LGR-rundan.
Ledsagad av pappa Thomas knatade han runt milen i god stil.
Han har naturligtvis hört talas om rundan vid ett otal tillfällen..., och på lördagsmorgonen tyckte han att vi skulle klä på oss varmt och trotsa höst-rusket.

Med stark vilja och lite gång-pauser flöt det på riktigt bra.
Ibland gick det lite långsammare, ibland gjordes små ryck!
Vi fick en liten vatten-paus hos M Holmgren, och sedan var vi snart framme
vid målet vid Töllstorps-hallen.
Benen var förstås lite trötta på slutet, men runt kom vi!

En nöjd Hugo pustade ut på gräsmattan, därpå följde sedan eftersnacket i bastun hemma i Hult.



Söndag:
Rullskidor.
Samling denna gång i Hestra, och så bar det av på banvallen mot Gislaved.
Torgny, Harald, Johan P och undertecknad.
Tyvärr rök Johans stavspets direkt, så det blev att åka vidare utan honom.
En trevlig samåkning följde på den trevliga sträckningen.
Ibland gjorde någon ett ryck, men strax var de andra i fatt igen.
Det blev en skön åkning utan klockning, men hela 19 km tillryggalades.
Torgnys lite trögre skidor gjorde att vi andra kunde matcha honom, men å andra sidan stärkte han sina triceps mer effektivt..
Hoppas på fler deltagare nästa söndag.

2 kommentarer:

  1. På tal om träning i unga år kan meddelas att T:s armträning påbörjades i mycket unga år i simhallen i Anderstorp. Men det mörkas av T å det bestämdaste av förklarliga skäl. Den muskelbyggnaden märks inte nämnvärt......
    540726

    SvaraRadera
  2. Det gäller att verka utan att synas.
    Gammalt djungel-ordspråk.

    För övrigt vill jag hävda att mina aktiviteter i Anderstorps sporthall knappast gav erforderlig muskulär-utveckling.
    Det ena jag ägnade mig åt var liggande luftgevärs-skytte med skumgummistöd. Det andra var att försöka få ut Japp ur godis-automaten med fusk-pengar som tillverkats i excenterpressen på Lövås Mekaniska.
    Jappen skulle jag ha för att muta en tjej från Sporda.

    Jag fick sluta med ALL ansträngande idrott sedan Bengt Mårtensson sköt sönder mina målvaktsfingrar i handboll. Han jobbar nu som golvläggare här i Gnosjö, men HOS MIG lägger han inga golv, det kan jag säga. Han flinar än när han ser mig..

    SvaraRadera