fredag 17 maj 2013

Rykten inför Göteborgs-varvet...


Följande rykten har snappats upp i folkvimlet:

Michael Holmgren kommer att starta i eget namn. Har äntligen fått tag i en nummerlapp.
-Jodå, säger Michael, nu är man på g. Hade jag bara inte varit så allmänt krasslig, pollenallergisk och knäsvullen så hade jag inte haft nånting att skylla på. Men jag ska INTE bli sist i LGR-gänget, det ska jag INTE.. Jag är ju i grund o botten en oslagbar sportkille, det tänker jag bevisa i morrn.


Andreas Petersson är i fin form.
-Jodå, bekräftar AP.  Tack vara ett par fina träningar ihop med Bolmgren senaste dagarna har jag fått upp farten ordentligt.  Att ta stryk av broder Daniel ser jag som otänkbart nu när jag är säker på sub 1,40.   Det gäller nu bara att sova ordentligt och inte vara ute för länge i det attraktiva nattlivet i  Göteborg.


Daniel ser fokuserad ut när man träffar honom.
-Jodå, smilar Daniel, visst vet jag att formen är på toppnivå.  Tack vare mina många långpass denna våren kommer jag att bli livsfarlig.  Även om jag hittills aldrig riktigt lyckats i Göteborg så känner jag bestämt att det är min dag i morgon.  Allt över 1,40 ser jag som ett misslyckande.  Möjligen är halvmara lite kort för mig, mina benmuskler kommer mer till sin rätt på riktigt långa distanser.


Håkan Hägg har kört mycket s.k. fuskträning på slutet.
- Jodå, det stämmer, svarar Håkan.   Man måste slipa formen i ensamhet, det där har inga andra med att göra.   Jag har ju en del hemliga tricks för mig när det gäller löpteknik, något som jag föredrar att träna i hemlighet. Räknar med att överraska och slå hela Gnosjö med häpnad. Se upp!


Mattias Lundell brukar förbättra sig varje år.
-Jodå, så är det allt, berättar Mattias. I år tycker jag det är lite väl mycket prat om "Rikard" och "Linus", jag ska nog visa dom att det finns fler som kan springa fort. Hade jag inte haft ett seriöst arbete att sköta så hade jag minsann tränat upp mig till tider ner mot 1,14 jag också.


Thomas Nilenfors är alltid stabil när det kommer till tävling.
-Jodå, man vill ju inte skämma ut sig, säger Nilenfors. Jag glömmer ju aldrig den där gången i Stockholm när Bolgren visade mig ryggen på marathon. Sedan dess har jag ju förstått att det gäller att ligga i om det ska bli nåt, jag har väl en 3-400 mil i benen denna våren.  Borde räcka.


Bosse Göransson har tränat flitigt efter Vasaloppet.
-Jodå, visserligen försvann inte snön här uppe i Åsenhöga förrän 8:e Maj, men sen har jag kört riktigt hårt.  Bolmgren trodde nog han hade mig på kroken denna säsongen, men det kan han glömma. Jag kommer att springa på 1,27,12 var så säker.


Sören o Håkan Hansson camperar ihop hos moster Gunhild i Mölndal
-Jodå, svarar dom med en mun. Vi vet ju att där får vi den rätta uppladdningen med sju sorters kakor och vi kan ligga o slappa i hennes soffgrupp ända fram till en kvart före start, väldigt praktiskt.  Vi planerar att växeldra de första 18 kilometrarna för att sedan göra upp om segern strax innan mål. Det blir lagom att vi passerar övriga LGR:are på bron in mot slottsskogen.  Då har vi nåt att berätta för moster Gunhild sedan.

Thomas Linder är väl den som tränat mest i vår.
-Jodå, så är det verkligen!  Vem ska egentligen kunna hota mig i Göteborg, undrar Linder.  Lägger man den tid på träning som jag gör så kan det ju bara bli på ett sätt, under 1,30.  Jag är visserligen lite orolig att jag inte har det rätta snabbheten i kroppen - jag har ju inte som övriga LGR:are kört så mycket intervaller - men räknar iskallt med att de 420 träningsmilen ska ge resultat.

Mia och Monika har varit väldigt aktiva senaste veckorna.
-Aktiva är typ det minsta man kan säga, svarar Monika. Vi har sprungit, vi har gått, vi har cyklat, vi har tvättat, vi har jobbat, vi har simmat, vi har sms:at, vi har lagat mat, vi har städat, ja, FATTAR DU ur mycket kalorier vi har brännt?    Vi kommer att göra riktigt fina lopp i Göteborg, båda två.
-Ja, jag har till o med cyklat uppför ett typ jättehögt berg i typ Frankrike, påpekar Mia.  Det var så skethögt att jag typ nästan svimmade när jag o chefen kom upp.

Michael Hellström har visat stigande form.
-Jodå, det är visserligen i senaste laget, men så blir det när man bara tränar med tjejer, bekräftar Michael.  Fast i höst, när det närmar sig Lidingöloppet, då ska ni få se. Har anlitat Ann-Britt som PT, det kommer att ge häpnadsväckande resultat.

Lars Kvarnsund står återigen på startlinjen.
-Jodå, som den gamle storlöpare jag är så viker man inte ner sig så lätt, säger Lars.  Visserligen har det gått lite trögare sista åren, men jag är på gång, det känner jag.  Jag blir så otroligt inspirerad när jag ser Bolmgrens utveckling. Jag menar, han började ju inte träna förrän han var i min ålder men har ändå blivit så otroligt bra. Mitt stora mål är fortfarande att spöa honom så att han håller tyst några dagar.  Blir det inte i år så får det bli nästa år!
Förresten.... vilken restaurang träffas vi på efterloppet?  En god biff skulle sitta fint efter 21km!




    







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar