fredag 28 november 2014

Samtal mellan två träningskompisar


-Hej Isak, ska du med o träna idag?
-Nja, kan nog inte det, jag har ju varit i Gislaved o köpt tjurar. Så nu har jag några alldeles egna tjurar. Det har jag längtat länge efter att ha, egna tjurar hemma i Hyltan.

-Okej.. låter trevligt, men i morrn kväll då?
-Nja, då ska jag ut o åka natt-tåg tänkte jag.
-Natt-tåg..?
-Ja vaddå.. tänkte prova det en gång. Från Alvesta till Stockholm.
-Okej.. och av vilken anledning?
-Behöver köpa stavspetsar till min kompis Samuel bland annat.
-Och då tar man natt-tåget till Stockholm kl 00.30 en Torsdagskväll?
-Japp.
-Visserligen passerar det väl Nässjö, men Pölder har nog stängt då..
-Får väl ta en kopp kaffe så länge.

-Du Isak, du är ju en rackare på kortintervaller på Stakmaskinen, men hur går det när distansen ökar lite, till sådär 5000 meter?
-Då är det värre, jag har inte riktigt rätt träning för det.
-Blir du trött då eller hur menar du.
-Ja, helt rätt, jag blir ganska trött på det.
-Men då kanske du borde vara med på träningen nu ikväll (fredag).
-Nja, då ska jag nog passa mina syskon, dom är nämligen väldigt små. Mycket mindre än de stora tjurarna.
-Okej, bra, gör det.  Förresten, tjurar sa du, hur tänker du med dom?
-Ja, men jag kombinerar tjurskötsel och barnpassning.



-Okej, fattar, men är inte tjurar farliga, typ att dom kan komma rusande mot en o stångas o sånt?
-Den klokaste går åt sidan, sa bonden som flyttade sig för lokomotivet..
-Okej, bra.

  
-Men Isak, senare i helgen då, är du med på rullskideträning då?
-Vet inte. Dels är det ju tjurarna som ska passas, dels ska jag nog till Borås o sen var det nåt med segling också.
-Segling..?
-Ja, minns inte riktigt, men nåt var det.
-Okej, verkar lite sent kan man tycka.
-Natt-tåget var också sent. är inte så känslig för sånt där.



 - Låter som jag får träna med Kvarnsund o Elmblad o dom dom där istället. Vi kör nog nåt Lördag efter lunch. Och Söndag.
-Men Henrik då?
-Nja, han är uppe i Idre. Fick ett kort av honom, tydligen har han längtat nåt så alldeles förskräckligt efter att köra skidor bland tallar. Som om det inte skulle finnas här hemma i Småland..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar