tisdag 1 januari 2013

Sylvesterloppet 2012


Några tappra LGR-medlemmar styrde kosan mot Anderstorp på nyårsafton.
Vädret kunde varit mer gästvänligt, men vi slapp halka och det var inga problem att genomföra löpningen.


Thomas gick - som så ofta -  ut lite för hårt.
3,40 på första kilometern straffar sig om man inte har en toppdag.
När min "gamle" Anderstorpsbekante Roger Karlsson gick upp jämsides efter ett par-tre kilometer kunde jag inte riktigt haka på, benen började redan kännas lite tunga..
Stretade emellertid på så gott jag förmådde upp mot Törås-kvarteren och vattentornet.
De sista kilometrarna funkade någorlunda, inte minst tack vare Christer Parks idoga hejande!
Sluttiden blev 43,24.
-Det är ju halvannan minut från mitt pers, men ser man till höstens träningsdos var inget annat att vänta, kommenterade bloggredaktören.

Christer Park hade för övrigt både son och dotter i startfältet.
Idag var Linnea starkast, bra sprungit!

Andreas P var LGR-gängets andra representant idag.
Han genomförde ett stabilt lopp, och agerade bland annat farthållare år dam-segrarinnan, som han på sitt sedvanligt sportsliga sätt lät passera på slutet, heder åt en sådan gentleman!
Andreas spurtade in på 46,57, snyggt jobbat!
-Jo, det var okey, sa Andreas. Betänker man att jag säkert loosade ett par minuter på att under loppet konversera den snabbaste tjejen, så var det faktiskt inte så pjåkigt.
Hon var lite förundrad över att jag för dagen valt halvlånga tights, så vi hamnade i en liten diskussion om det där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar