lördag 23 april 2011

Långfredag


Inom LGR-gänget hålls fortfarande tradionen vid liv, att ta det lugnt på långredagen.
Detta är nämligen en förutsättning om man ska orka springa riktigt långt.

I vördnadsfullt tempo startade Thomas och Andreas (tänk vilka lämpliga namn denna dag...)vid Brunte. Andreas hade pratat om 8 km, men i det underbara vädret blev det ett varv till, sålunda 16.
Thomas tvivlade därefter några minuter, men tog sig an en mäktig uppgift; att slå det gällande LGR-rekordet i långt träningspass.
För tredje gången bar det av upp mot sjöns norra ände, men där vek jag av mot Bondarp och vidare upp till Åsenhöga.
Bosse och Ann-Britt uppfattade min bus-vissling och ruschade ut med välkommen dryck, TACK!
Sedan vidare ner mot Götarp, och till Gnosjö igen.

För att slå rekordet fick jag sedan ta till ytterligare något varv runt 3,5an,där jag fick en pratstund med f.d. granne med mops.
Monicas kommentar när hon fick se mig:
- Men Thomas, vad är det meeed dig, du ser ju alldeles trött ut!
Ingen mening att förneka.

I sann LGR-andra peppades jag på slutet (via sms) av den förre rekordhållaren Nilenfors.

Så gick jag äntligen i mål efter uppnådda 35 km.
Jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att det flöt på så där särskilt bra denna gången, men långt blev det i alla fall.

Lördag:
Andreas rapporterade att han idag tillryggalagt YTTERLIGARE en T8 x 2, bravo!
Själv har jag bara hållt de stumma benen igång med en hastigt undanstökad kortintervall 500x5 <2,00.

Det är nu dags för er andra att sms-rapportera hur ni fusktränar denna underbara helg.
Får jag inte in några rapporter inom kort så kommer jag att lägga ut rena spekulationer och falsarier på bloggen, och det vill ni väl inte....! :)

Ses vi för en LGR eller T8 snart? Ser fram mot ett sms från mobil-kungen (Daniel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar